Zoek

Basiscursus pijn voor AIOS

21 juni 2024
Ziekenhuis Rijnstate, Arnhem

Ben jij AIOS neurologie en sta je soms met je handen in het haar bij een patiënt met chronische pijn? Dan is de Basiscursus Pijn, een initiatief van de werkgroep pijn, precies wat je nodig hebt. Deze cursus is op maat gemaakt voor aios neurologie die op de poli dagelijks te maken hebben met patiënten met pijnklachten.

Op vrijdag 21 juni 2024, in Ziekenhuis Rijnstate, beginnen we de dag met presentaties over de pathofysiologie van pijn, medicamenteuze en interventionele behandelingen en pijnrevalidatie. Maar dat is nog maar het begin! In de middag rol je de mouwen op voor hands-on workshops. Je gaat aan de slag met het onderzoek van de wervelkolom en leert verder te kijken dan de standaardtests. Daarnaast leer je hoe je o.a. een MRI van de wervelkolom gestructureerd beoordeelt. Ook de kunst van het gesprek met een patiënt met pijn komt aan bod. De plaatsen zijn beperkt dus wacht niet te lang met inschrijven.

Bekijk het programma en schrijf je in.